Ni | Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
NA CZYM POLEGA
Proponowane narzędzie, bazuje na internetowych technologiach komunikacyjnych
i pozwala osobom starszym na prowadzenie niezależnego życia - zwiększa poczucie ich bezpieczeństwa oraz wywołuje społeczną wartość dodaną w postaci wyższego poziomu kapitału społecznego i zaufania w środowisku lokalnym.
Aplikacja umożliwia sformułowanie pytania - prośby o pomoc, również za pomocą mikrofonu oraz pomaga w nawiązaniu kontaktu i realizacji drobnej przysługi, np. zakupów lub wizyty na poczcie. Poprzez prosty komunikator, osoba starsza jest w stanie wybrać obszar wsparcia i krótko opisać swój problem lub wysłać „gotową” wiadomość (szablon) do grupy odbiorców. Zgłoszenie wyświetli się użytkownikom/sąsiadom, którzy w ramach drobnej przysługi lub działając „przy okazji” odpowiadają na daną potrzebę.
KTO MOŻE SKORZYSTAĆ
Osoby starsze wymagające opieki w miejscu zamieszkania i ich opiekunowie.
KTO MOŻE ZASTOSOWAĆ
Systemowe wdrożenie powinno nastąpić przez organizacje np. pozarządowe współpracujące z osobami starszymi, lokalne grupy działania, spółdzielnie mieszkaniowe oraz gminy realizujące usługi opiekuńcze, w tym sąsiedzkie usługi opiekuńcze.
INNOWATOR
Łukasz Krzyżowski
Wynik testowania innowacji społecznej „poMOST”: aby innowacja osiągnęła pełną funkcjonalność wymaga modyfikacji
30-070 Kraków; ul. Piastowska 32
tel./ fax: (+48 12) 422 06 36
e-mail: biuro@rops.krakow.pl